UnBlock zablokuje AdBlocka – czas na Anty-UnBlocka?

Zajmująca się reklamą w internecie polska firma Cloud Technologies opracowała narzędzie UnBlock, które ma umożliwić wyświetlanie reklam na stronach chronionych programami typu AdBlock lub podobnymi. Według firmy kluczem do osiągnięcia wysokiej efektywności jest też odpowiednie „targetowanie” reklam – to też nie jest cała prawda. Ani jedno, ani drugie, nie sprowadzi reklamy w sieci do normlaności.

Nie jestem wrogiem reklamy, również tej internetowej – uważam, że jest ona potrzebna. Są jednak jakieś granice rozsądku i przyzwoitości. Jeśli reklama wylewa się z góry i z dołu, zasłania cały ekran, po zamknięciu pokazuje się pod spodem, a krzyżyk zamykający banner bawi się z użytkownikiem w kotka i myszkę, jest to przegięcie. Z niektórych stron bez AdBlocka po prostu nie da się korzystać. Nie wiem jak to jest obecnie (bo używam AdBlocka, choć wyłączam go na stronach, które lubię), ale kiedyś typowym, niechlubnym przykładem był onet.pl.

Na blokowanie reklam najbardziej narzekają wydawcy, bo to uszczupla ich przychody. Im większy wydawca, tym powody do narzekania większe. Jednak nie zdają sobie sprawy, że źródłem niechęci do reklamy jest ich własna pazerność. Niestety, dotyczy to także wielu innych sposobów przemycania treści reklamowych – na forach internetowych, w artykułach sponsorowanych, advertorialach, a także w zwykłych materiałach redakcyjnych powstających „na zamówienie” reklamodawcy. Im bardziej wysublimowany sposób przemycenia treści reklamowej, tym lepiej. W takiej sytuacji trudno oczekiwać akceptacji ze strony odbiorców – moim zdaniem wielu z nich prędzej zaakceptuje płatne treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *