Promocja dla niektórych

Na 18. urodziny Allegro przygotowało kupującym prezent. Można wygrać bezpłatną dostawę, ale pod warunkiem, że metodą transportu są paczkomaty. A w dniu rozpoczęcia promocji okazało się, że dotyczy tylko wybranych sprzedawców, którzy zgłosili się do akcji. Nie wiem, po co tyle zachodu, skoro „dostawa gratis” jest opcją dostępną od lat, bez takich ceregieli, i to nie tylko do paczkomatów. Sprzedawcy, którzy chcą zachęcić tym kupujących, korzystają z tego od dawna.

A co w przypadku, gdy oferta ma dwie darmowe dostawy, jak na obrazku powyżej?

Za nami inna promocja, 11.11, czyli chiński Dzień Singla. Kupuję sporo na AliExpress i doskonale widzę, że w tym dniu ceny są o kilka centów wyższe niż przez cały rok. Pewnie przed 11 listopada sprzedawcy podnoszą ceny, by później oznajmić wielkie promocje. Być może część produktów można kupić taniej, ale lepiej zanotować ceny miesiąc przed promocją i sprawdzić czy się ona w ogóle opłaca.

A przed nami Black Friday – kolejna lipa, która ma skłonić klientów do wydania pieniędzy. Według ubiegłorocznego badania Deloitte, obejmującego 800 polskich sklepów, ceny różniły się o 0-2 proc. w porównaniu z tygodniem poprzedzającym promocje. A także „część sklepów podwyższyła ceny na Black Friday (na wybrane produkty) licząc, że konsumenci nie zorientują się, że ceny zostały podniesione”.

Udanych zakupów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *